Mis on kiirlaen? Kiirlaenu taotlemine Kiirlaenu intress
Summa

50

2000

Periood

5

90

OTSI PAKKUMISI
 
 
Mis on tarbimislaen? Tarbimislaenu taotlemine Tarbimislaenu intress
Summa

1000

10000

Periood

1

60

OTSI PAKKUMISI
 
 
Mis on kinnisvaralaen? Kinnisvaralaenu taotlemine Kinnisvaralaenu intress
Summa

1000

50000

Periood

6

120

OTSI PAKKUMISI
 
 
Mis on eluasemelaen? Eluasemelaenu taotlemine Eluasemelaenu intress
Summa

2000

200000

Periood

10

40

OTSI PAKKUMISI
 
 



 
Eripakkumised
 
Специальные предложения
Liitu meie uudiskirjaga

Liitudes meie uudiskirjaga, hoiame sind kursis meie tegemiste ja parimate sooduspakkumistega. Sisesta oma e-mail.

Täname! Sinu e-mail on lisatud.

Seadusemuudatus keelab emotsionaalsed kiirlaenureklaamid



e24.ee

Juulist kehtima hakanud võlaõigus- ja reklaamiseaduse muutustega kohustatakse krediidiandjat laenusoovija tausta täpsemalt uurima ning oma teenust vastutustundlikult reklaamima, kirjutab majandusportaal e24.ee

Võlaõigusseaduses mõtestatakse lahti krediidivõimelisuse mõiste, mille järgi peab krediidiandja hindama, kas tarbija on võimeline krediidi lepingus kokkulepitud tingimustel tagasi maksma. Laenuandja peab arvesse võtma kõiki talle teadaolevaid asjaolusid, vajadusel küsima tarbijalt teavet ja kasutama asjakohaseid andmekogusid.

«Selleks et laenuandjad seda kohustust tõsiselt võtaks, lisati seadusesse ka punkt, mille järgi peab vaidluste korral vastutustundliku laenamise põhimõtete järgimist tõendama laenuandja, mitte laenuvõtja,» ütles tarbijakaitseameti avalike suhete spetsialist Kadri Paul.

Reklaamiseadust täiendatakse sätetega, mille kohaselt ei tohi tarbijakrediidi reklaam jätta muljet, et tarbimislaenu võtmine on riskivaba ja lihtne võimalus finantsprobleemide lahendamiseks, ega kallutada tarbijaid läbimõtlematule laenuvõtmisele.

Reklaammaterjalides tuleb valida selline kirjatüüp ja -suurus, mis muudab hoiatuse märgatavaks, arusaadavaks ning muust teabest eristatavaks.

Paul tõi näiteks, et edaspidi ei tohi reklaamis kasutada selliseid reklaamlauseid, nagu «Raha saad praegu, maksma hakkad kolme kuu pärast», «Laenuotsus viie minutiga», «Tasuta laen» jne. Keelatud on ka moraalselt tundlike ja hea tava vastaste reklaamlausete kasutamine.

Bigbanki krediidivaldkonna juht Ingo Põder ütles, et nemad korrastasid nii oma krediidivõimelisuse hindamise põhimõtteid kui ka reklaamikeelt juba mõne aja eest.

Credit24 Eesti turundusjuht Rasmus Tipp lisas, et kõik reklaamid, mis on valminud enne selle aasta juulit, võivad olla käigus oktoobrini. «Niikaua kui seadus lubab, kasutame veel vanu reklaame, aga eks uute puhul me loomulikult vaatame, et need seadusega kooskõlas oleks,» rääkis Tipp.

Tipp tunnistab, et tegelikult on valminud reklaamiseaduses ka arvestatav hall ala ning konkreetsemad nõuded loksuvad turul paika ilmselt koostöös tarbijakaitseametiga.

Laenusoovijate maksevõimet on Credit24 kontrollinud põhjalikult ka enne seaduse jõustumist ja Tipu sõnul ei pea nad tõenäoliselt avaldusele, taotleja saadetud pangaväljavõttele ja klienditeenindajaga suhtlemisele lisaks uusi meetmeid kasutusele võtma.

Kõik uudised